Kérdése van? Hívjon minket! +3612212788

sg modell blog cikekk


A német elektromodellflug.de gyűjtötte össze az alábbi táblázatot.
A megadott áram értékek csak jó minőségű csatlakozókra vonatkoznak!
A táblázat tartalmazz az ajánlott vezetéket is AWG-ben megadva.
Az AWG-mm2 átváltást egy korábbi cikkünkben találja, itt: tovább>>
A táblázatban 0.x értékek az átmeneti érintkezési ellenállást mutaják [mOhm]

A videóban is jól látszódik a különbség a szenzor nélküli motorok alacsony sebességgel nem "tudnak" forogni mert a mágnes visszarántja a forgórészt ezt hívják cogging -nak ilyenkor az autómodellnél csattogó hangot hallunk ahogy fogaskerekek meg a fém féltengelyek zenélnek az oda vissza rángató/remegő motortól. Ezt a rángatást küszöböli ki a szenzor kábel a szenzoros motor-szabályzó párosnál.
Ha Trial,Crawler, kamion, on-road/pályaautó, drift vagy versenyautóba keresünk motort akkor a szenzoros motorokat érdemes mindenképp választani!

Amikor egy kép többet mond minden szónál!
Több év hazai kupagyűjteménye!

Régen, amikor még a robbanómotoros modellezés sokkal népszerűbb volt és nem jelentek meg a sokkal egyszerűbb "plug and play" elektromos modellek 1:8 méretarányban és amikor még az emberekben is nagyobb volta versenyezni akarás, annó kb. 8-10 évvel ezelőtt több éven keresztül volt versenycsapatunk, ami a lelkes vásárlóinkból verbuválódott és egészen a dobogó legfelső fokáig jutottak többször is!

Ha azt szeretnénk, hogy jól nézzen ki  az autómodellünk, ne kapkodjuk el a festést, szánjunk rá időt bőven. Érdemes egy valódi autó fényképeit megnézni, így jobban el tudjuk találni az autó jellegzetességeit. Minél több részletet dolgozunk ki a karosszérián, annál szebbé, élethűbbé  válik.

Mindig nagy fejtörést okoz a szilikon olajokon a számozás és jelölés,
mivel sok gyártó különböző mértékegységeket, szabványokat használ az olajaik viszkozitásának/sűrűségének megadására.
Ezekben próbálunk segítséget nyújtani az alábbi összehasonlító táblázatokkal.

AWG - Észak Amerikában  szabványosították 1857-ben, a tömör elektromos vezetők méreteinek jelölésére.
Mivel tömör vezetékekre vonatkoznak a különböző méretosztályok, így a sodrott vezetékek átmérője
mindíg nagyobb, mint az azonos AWG értékű tömör huzaloké a szálak közötti hézagok miatt!

Ha már egy kicsit komolyabban elkezdünk foglalkozni az autómodellezéssel és akár a versenyzéssel is kacérkodunk akkor kerül terítékre az autómodell futóművének, hajtásláncának beállítása ami szinte semmivel sem egyszerűbb mint egy valódi személygépkocsinál.

Hogyan kezdjem el a repülőmodellezést, melyik repülőmodellt válasszam? Ezt a kérdést már biztosan sokan feltették maguknak, vagy fórumokon , facebookon. A kezdő modellezőknek készült ez az összeállítás, hogy valamelyest útmutatást nyújtsunk az első modell kiválasztásában és az első lépések megtételében.

Az After Run (futás utáni) olajnak és egyéb csodaszereknek a célja a levegő elszigetelése a robbanómotor alkatrészeitől ha nem használjuk NITRÓS autómodellünket, ezáltal megakadályozva a korróziót! Az "After Run oil" is csak akkor teljesíti a feladatát, ha megfelelő mennyiség kerül a motorba. Pár csepp nem lehet elég!

Mi alapján válasszunk Izzítógyertyát robbanómotorunkhoz? Az izzítógyertya a külső hőmérséklet és az üzemanyag viszonya. A modellmotorokban nincs semmilyen elektronika, vagy automatika, amelyek a külső hőmérséklet, motorhőmérséklet, terhelés változásainak figyelembevételével az ideális keveréket és gyújtási időpontot beállítanák.

Lítium akkumulátorok, tulajdonságai és biztonságos használata.
A lítium bázisú akkumulátorok egyre inkább felváltják, az eddig a modellezésben legelterjedtebb, Ni-Cd, Ni-Mh akkumulátorokat. Köszönhető ez, a nyilvánvaló technikai előnyök mellett (sokkal nagyobb energiasűrűség, nagyobb terhelhetőség, hosszabb élettartam, könnyebb kezelhetőség) az elérhetővé vált áraknak. Ez az írás igyekszik segítséget nyújtani a Lítium akkuk minél szakszerűbb használatához, együtt kezelve a használat, biztonság, működési elv témaköreit.

Ha robbanómotoros "NITRÓS" autómodell vásárlásán törjük a fejünket akkor néhány új dologot el kell sajátítanuk a megfelelő üzemeltetéshez, különben könnyen csalódást okozhat a modellezés ezen ága.