Kérdése van? Hívjon minket! +3612212788

sg modell blog cikekk
sgmodell
2020.08.14 03:02

A misztikus AFTER RUN olaj NITRÓS robbanómotoros autómodellhez

A misztikus AFTER RUN olaj NITRÓS robbanómotoros autómodellhez

Az After Run (futás utáni) olajnak és egyéb csodaszereknek a célja a levegő elszigetelése a robbanómotor alkatrészeitől ha nem használjuk NITRÓS autómodellünket, ezáltal megakadályozva a korróziót! Az "After Run oil" is csak akkor teljesíti a feladatát, ha megfelelő mennyiség kerül a motorba. Pár csepp nem lehet elég!

After run olaj robbanómotoros autómodell
Használata:


1. A motort és környékét alaposan megtisztítani! Különös gonddal a gyertyát és fészkét!
    Kisecset, féktisztító spray csodákra képes.
2. Légszűrőt levenni
3. Gyertyát kivenni
4. Gázkart rádió nélkül teljes gázra állítani
5. Folyamatos pullstarterezés vagy starterezés közben a SZÍVÓTOROKBA kell FOLYATNI az anyagot egészen addig, amíg a gyertyanyíláson el nem kezdi "kiködölni"
akkor több már nem kell bele. FIGYELEM NE NÉZZÜNK BELE A GYERTYANYÍLÁSBA HANEM TAKARJUK LE EGY PAPÍR ZSEBKENDŐVEL VAGY  TÖRLŐKENDŐVEL!
6. Ezután gyertya vissza (nem kell erősen meghúzni), légszűrőt kipucolva, megolajozva vissza.
El lehet tenni az autót hosszabb időre!


Hogyan indítsuk a motorunkat ha After Run olajjal volt kezelve?

A következő indítás előtt a motort üzemanyaggal át kell öblíteni, mert nem fog elindulni rendesen a motor:
1. Megtankolni az autót
2. Gyertyát kivenni
3. Gázkart rádió nélkül teljes gázra állítani
4. Befogott kipuffogóval, vagy ha van, tankpumpával felnyomatni az üzemanyagot a porlasztóig, ez látszik az üzemanyagcsőben is.
Folyamatos pullstarterezés vagy starterezés egészen addig, amíg az üzemanyag a gyertyanyíláson el nem kezd ködölni ilyenkor kimegy a felesleges üzemanyag a hengerből. Érdemes törlőkendőt tenni a motor fölé, így nem fröcsköl össze! FIGYELEM NE NÉZZÜNK BELE A GYERTYANYÍLÁSBA!
5. Gázkart visszatolni alapjáratra
6. Gyertyát ellenőrzés után vissza csavarni
7. Rádiót bekapcsolni
8. Indítás


Az After Run olajak alternatívái:

WD-40, SONAX "MOS 2 OLAJ"
Ezek viszonylag "vékony" olajfilmet hoznak létre, ami idővel mégjobban elvékonyodhat (lefolyik), így a szabaddá váló fémfelületet levegő éri és már kész a rozsda. Ezért hosszú leállásnál nem ideálisak, de rövid távon pár napra  tökéletesek.

PETRÓLEUM
Konzerváláshoz (hajómotorokhoz is használom), inkább tiszta, színezéktől mentes petróleumot használok. Kicsit büdös, de hibátlan erre a feladatra.
Általában kiszerelem a motort a helyéről és egy bödönbe teszem, amiben annyi petró van hogy ellepje. Gyertya nélkül átforgatom, esetleg pár percre bennehagyom, majd kicsurgatom.
Ha nem szedem ki a motort, akkor gyertya ki, fecskendővel petrót be, jó lucskosra, utána a fecskendőre pvc csövet teszek (a szilikoncsövet tönkreteszi) és rádugom a karburátorra. Starterrel forgatom, közben nyomatom bele az anyagot, így a porlasztó is átolajozódik. Ezután kiforgatom de nem teljesen szárazra.